# Tags
#Biznes i finanse

PKP Intercity: Nowe zespoły trakcyjne po modernizacji gotowe do podróży!

PGE współpracuje z Magurskim Parkiem Narodowym oraz Narwiańskim Parkiem Narodowym, aby w 2023 roku wspólnie wdrożyć projekty edukacyjne, inicjatywy z zakresu czynnej ochrony przyrody oraz badania naukowe. Realizacja projektów jest umożliwiona dzięki finansowemu wsparciu Fundacji PGE.

PKP Intercity ma powody do radości! W parku taborowym dołączył ostatni zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny ED74. Ta inwestycja, wartej 274,8 mln zł, jest owocem współpracy polskiego producenta taboru kolejowego z narodowym przewoźnikiem.

Ministerstwo Infrastruktury chce podkreślić konkretne korzyści, jakie przynosi ta inwestycja: wymieniony zespół trakcyjny jest nie tylko w pełni zmodernizowany, ale także wyposażony w zaawansowaną technologię, dzięki której podróże będą jeszcze bardziej komfortowe.

PKP Intercity zmienia swoje oblicze, aby zapewnić pasażerom jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo podczas podróży koleją. Modernizacja ED74 to kolejny krok w kierunku zapewnienia przewoźnikowi nowej jakości usług. Zakończenie projektu stanowi przełom w historii polskiej kolei, ponieważ odbudowano pojazdy, które kilka lat temu stały na zapomnienie. Dziś pasażerowie mogą cieszyć się przyjazną dla środowiska i bezpieczną podróżą w jednostkach, które wzbudzają ogromne zainteresowanie. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wyraził swoją radość z tego, że narodowy przewoźnik zmienia się na lepsze.

Pasażerowie podróżujący zmodernizowanymi pociągami mają do dyspozycji szereg udogodnień, w tym wygodne siedzenia, klimatyzację, bezprzewodowy internet Wi-Fi, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału komórkowego, a także wygodne przestrzenie przeznaczone do przewozu rowerów. Oprócz tego, pojazdy zostały dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a wygłuszenie sprawia, że jazda jest bardziej przyjemna. ED74, które odebrały już modernizację, jeżdżą pomiędzy Wrocławiem, Katowicami/Częstochową, Kielcami, Radomiem, Lublinem, Krakowem i innymi miastami.

Polskie koleje doczekały się wielu modernizacji ostatnio, co pozwoliło na zwiększenie komfortu podróży. Oprócz nowych dworców i modernizacji tych istniejących, przewoźnicy mają do dyspozycji coraz lepszą infrastrukturę i komfortowe pojazdy. To, w połączeniu ze wzmocnionymi możliwościami operacyjnymi naszego narodowego przewoźnika, przełożyło się na rekordową liczbę pasażerów – co stwierdził wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

PKP Intercity zawarły umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, zwanych popularnie „Edytami” od PESA Mińsk Mazowiecki w czerwcu 2019 r., a pierwsze z nich wystartowały wozić pasażerów w drugim półroczu 2021 r. Przeprowadzona modernizacja pojazdów obejmowała szereg zmian, które znacząco podniosły komfort jazdy, zapewniając jeszcze lepszą obsługę pasażerom.

Pojazdy ED74 zostały zaprojektowane i wyprodukowane przez PESA Bydgoszcz SA w latach 2007-2008, a następnie wykorzystywane przez PKP Przewozy Regionalne (aktualnie Polregio). W 2009 r. wszystkie pojazdy zostały przekazane PKP Intercity, jednak wkrótce potem zostały one wycofane z eksploatacji.

Konsorcjum PESA Bydgoszcz i PESA Mińsk Mazowiecki przyczyniło się do reaktywacji zespołów trakcyjnych ED74 w Polsce, po tym jak w 2017 roku narodowy przewoźnik zapowiedział modernizację składów. Po ustaleniach technicznych i wyłonieniu wykonawcy, w 2019 roku podpisana została umowa, dzięki której narodowy przewoźnik mógł spełnić swoje zobowiązania.

Oprócz ED74, Zakłady PESA w Mińsku Mazowieckim zajmują się również przeglądami lokomotyw EP09. Przeglądy te, po zakończeniu wszystkich etapów, pozwolą na ich używanie w pociągach PKP Intercity z szybkością do 160 km/h. Do tej pory zakończono przeglądy dwóch lokomotyw, a kolejne będą sukcesywnie oddawane do użytku, aż do ostatniego, który wyjedzie z mińskiego zakładu w pierwszych miesiącach 2025 roku.

Dotychczasowa współpraca PKP Intercity z PESĄ Bydgoszcz została wzmocniona podpisaniem umowy. Strategia inwestycyjna PKP Intercity na rzecz rozwoju współpracy przyniosła wymierne korzyści dla obu spółek. 2,91 mld zł to suma, którą obydwie strony zainwestowały w celu realizacji tego partnerstwa.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii PKP Intercity i PESA Bydgoszcz mogą wspólnie pracować nad zapewnieniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podróży. Dzięki umowie obie firmy zyskały możliwość stworzenia nowych produktów i usług kolejowych, co z pewnością przełoży się na poprawę doświadczenia pasażerów.

W ostatnim miesiącu października ubiegłego roku narodowy przewoźnik podjął decyzję o zakupie 16 nowych lokomotyw elektryczno-spalinowych od PESY Bydgoszcz wraz z usługami utrzymania. Te hybrydowe lokomotywy będą pierwszymi swojego rodzaju w parku taborowym przewoźnika i oznaczają wydatek w wysokości 554,7 mln zł.

Od 2021 roku PKP Intercity przeznaczy 27 mld zł na inwestycje w ekologiczną kolej. Inwestycje te będą skupiać się głównie na modernizacji taboru oraz stacji postojowych, dzięki czemu do 2030 roku liczba pociągów wzrośnie dwa razy. Podróżni będą mogli wybrać z szerokiej gamy pojazdów, oferujących prędkość 160-250 km/h, a także cieszyć się nowoczesnym designem przestrzeni wewnątrz pociągów. Dodatkowo, wszystkie pojazdy zostaną dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, aby zagwarantować im jak najwyższy komfort podróży.

PKP Intercity wdrożyło zaawansowaną strategię inwestycyjną, dzięki której do 2030 roku wszystkie pojazdy będą nowe lub zmodernizowane. Pozwoli to zapewnić pasażerom maksymalne bezpieczeństwo i wygodę, a także skrócenie czasów podróży.

Serwis PAP publikuje komunikaty bez wprowadzania żadnych zmian, w takiej formie, w jakiej zostały dostarczone przez nadawcę. Nadawca komunikatu jest odpowiedzialny za jego treść, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

PKP Intercity: Nowe zespoły trakcyjne po modernizacji gotowe do podróży!

Praca w Zamość na stanowisku – Specjalista

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Zarządzanie cookies
AKCEPTUJĘ