TOGETAIR 2024 w Warszawie – V Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny dobiega końca. O czym debatują prelegenci?
Dziś na drugim dniu TOGETAIR 2024 w Warszawie odbyły się mocne wystąpienia podczas śniadania prasowego oraz panelu dyskusyjnego na temat rolnictwa. Dyskusje skupione były wokół trzech tematycznych scen, które połączyły ekspertów z różnych środowisk, tworząc przestrzeń do wymiany zdań i poglądów.
OBEJRZYJ NA ŻYWO TOGETAIR 2024
Twórcza odpowiedzialność i ochrona różnorodności biologicznej
Scena CLIMATE CARE to miejsce, gdzie eksperci wymieniają idee i dyskutują na temat NexGenerationEU i zmian w branży budowlanej. Przemysław Białkowski, doświadczony dziennikarz i prezenter, prowadził tę przestrzeń i uczestniczył w gali Stena Circular Economy Award, w której nagrodzono najbardziej innowacyjne projekty związane z gospodarką cyrkularną.
Panel pt. „Odpowiedzialność twórcy – opieka, edukacja czy ekościema?” odbył się po przerwie lunchowej. Eksperci dyskutowali na temat weryfikacji informacji znalezionych w sieci oraz roli wiarygodnych źródeł.
„Zasada etyki jest jedna: rzetelność i sprawdzanie udostępnianych informacji – podkreśliła Dorota Grabowska, p.o. dyrektora, redaktor naczelna TVP Lublin. – Jeśli nie mamy pewności, powinniśmy je weryfikować z ekspertami, specjalistami (…). Nie jesteśmy w stanie wyedukować wszystkich, ale możemy zacząć od siebie”.
Beata Pawlikowska, znana pisarka, dziennikarka i podróżniczka, pojawiła się na głównej scenie wydarzenia. W swoim wystąpieniu skupiła się na ekologii i jej znaczeniu dla podróżujących.
„Tacy ludzie, którzy mieszkają w dalekich miejscach, poza okiem turystów, instynktownie dbają o ekologię. Bo dla nich ziemia jest domem – podkreśliła prelegentka. – Jeśli każdy z nas w swoim życiu zacznie kierować się podstawowymi wartościami: uczciwością, życzliwością, dobrem, miłością, to inni pójdą za nami. I tak zmienimy świat”.
Na zakończenie debaty na scenie CLIMATE CARE odbyła się dyskusja na temat bioróżnorodności i realizacji celów klimatycznych w leśnictwie. Ważnym zagadnieniem poruszanym podczas dyskusji była rola ekologów i ekosystemu.
Ostatnim punktem dyskusji na scenie CLIMATE CARE była rozmowa na temat bioróżnorodności i realizacji celów klimatycznych w leśnictwie. Omówiono również rolę ekologów i samego ekosystemu.
„Las jako ekosystem na trzech poziomach – globalnym, kontynentalnym i lokalnym – pełni niesamowicie dużą ilość funkcji – podkreślił Jerzy Fijas, zastępca dyrektora generalnego ds. zrównoważonej gospodarki leśnej, Lasy Państwowe.
Mocne słowa na śniadaniu prasowym, podzielone zdania podczas panelu dyskusyjnego na temat rolnictwa, a to jeszcze nie koniec. Drugi dzień TOGETAIR 2024 w Warszawie stał się dziś przestrzenią do wymiany zdań i poglądów, a dyskusje skupione wokół trzech tematycznych scen połączyły ekspertów z różnych środowisk. Jakie tematy podjęli prelegenci w drugiej połowie dnia?
TOGETAIR 2024: OGLĄDAJ NA ŻYWO
Odpowiedzialność twórcy i ochrona bioróżnorodności
Scena CLIMATE CARE stała się dziś przestrzenią wymiany idei i eksperckich dyskusji poświęconych m.in. NexGenerationEU i zmianom w branży budowlanej. Przemysław Białkowski, doświadczony dziennikarz i prezenter, a zarazem prowadzący sceny, uczestniczył również w uroczystej gali Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego, w ramach której nagrodzono najbardziej innowacyjne i przemyślane projekty dot. promocji lub wdrożenia działań na rzecz gospodarki cyrkularnej.
„Zanik bioróżnorodności wskazywany jest jako top 5 zagrożeń dla gospodarki światowej w najbliższej dekadzie” – alarmował Dariusz Gatkowski, doradca zarządu ds. różnorodności biologicznej, WWF.
Na dwóch dodatkowych scenach odbyły się eksperckie debaty: BUSINESS CONNECT poświęcona aspektom gospodarczym oraz FUTURE COOPERATION skupiona na rozwiązaniach przyszłości.
Nowe technologie, inteligentne miasta i zdrowie Polaków
Monika Praczyk prowadziła scenę BUSINESS CONNECT, na której eksperci omawiali rekomendacje i strategie gospodarcze z różnych perspektyw. Panel pt. „Homo Deus & Desportare: usługi i technologie w służbie długowieczności i zdrowia ludzi” skupił się m.in. na zdrowiu psychicznym, chorobach cywilizacyjnych i diagnostyce przed przerwą lunchową.
„Musimy reagować szybko na to, jakie są oczekiwania pacjentów i na to, co wskazuje nam WHO. Ważne są także badania genetyczne, które pozwalają nam ocenić predyspozycje zachorowań. W holistyczne podejście do zdrowia wpisuje się sport” – podkreśliła Justyna Gościńska-Bociong, dyrektorka komunikacji i marki korporacyjnej Medicover.
Michał Domaszewski, reprezentujący Ambasadorów Zdrowia – partnerską sieć zrzeszającą najbardziej wiarygodnych i rozpoznawalnych twórców treści medycznych, również zabrał głos.
Uczestnicy spotkania mieli okazję wysłuchać prezentacji dotyczącej nowych trendów w medycynie oraz wymiany doświadczeń w pracy z pacjentami.
„Skoro mamy wiedzę, jak przedłużyć życie, to chcemy ją promować” – zaznaczył. „Istotne jest, aby pokonać gąszcz dezinformacji, w której żyjemy i dotrzeć z prawdziwą wiedzą medyczną do naszych pacjentów. Szukanie wiedzy odbywa się coraz częściej już nie przez Google, a przez media społecznościowe. Mam nadzieję, że będziemy dobierać wiarygodnych twórców, aby prozdrowotne postawy promować” – dodał.
Podczas konferencji omówiono również kwestie usług, budynków i mieszkań o neutralnym wpływie na klimat. Prelegenci skupili się na koncepcji smart city, dyskutując o sposobach, w jakie miasta przyszłości mogą sprostać nadchodzącym wyzwaniom.
„Bacznie przyglądamy się zmianom planowanym na rynku krajowym i europejskim. Idea smart city nie zawsze musi być widoczna z perspektywy klienta. Kładziemy nacisk na potrzeby naszych klientów, aby dopasować technologię do ich potrzeb, np. za pomocą stref ułatwionego dostępu – podkreślił Ariel Wojciechowski, ekspert ds. relacji partnerskich i programu InPost Green City. – Chcemy, aby te usługi nadal były proste i zrozumiałe, a klient dostał gotowy produkt, którego potrzebuje”.
Na konferencji BUSINESS CONNECT poruszono kwestie związane z zasobami, a panel poświęcony pierwiastkom ziem rzadkich skupił uwagę na wpływie dostępu do surowców krytycznych na aspekty gospodarcze. Dyskusję moderowała Agata Śmieja, prezeska Fundacji Czyste Powietrze.
„Dzisiaj wszyscy zmierzamy do jednego celu, jakim jest ograniczenie śladu węglowego. (…) W przypadku ESG nie mówimy o trendzie, my mówimy o megatrendzie – zauważyła Anna Kornecka, prezeska ESG Impact Network. – Każdy przedsiębiorca, czy jest dużą firmą, czy jest MŚP, będzie musiał śledzić dyrektywy”.
Zrównoważona przyszłość: Neutralność klimatyczna, ESG i wodór
Rozmowa 1:1 między Mateuszem Masiakiem, CEO Envirly, a Maciejem Nadolnym, zastępcą dyrektora handlowego RBB Stal, rzuca nowe spojrzenie na kwestie dotyczące technologii wspierających ESG. Omawiane są m.in. raportowanie zrównoważonego rozwoju i ślad węglowy.
„Firmy, które wdrażają innowacje z zakresu ESG, są firmami innowacyjnymi – zaznaczył Maciej Nadolny. – Staramy się podchodzić do ESG jak do szansy, oczywiście też wyzwania, ale głównie szansy. (…) Wiemy, że firmy, które podążają za trendem ESG, mają dużo mniejszą rotację pracowników, mają lepszy wizerunek na rynku, co wiąże się już bezpośrednio korzyściami finansowymi”.
Na scenie FUTURE COOPERATION odbyły się również dyskusje na temat wodoru i OZE, dotyczące strategii zrównoważonego rozwoju. Ostatni panel pt. „Wodór i Odnawialne Źródła Energii. Zmiana modelu inwestycji – przyszłość zaczyna się teraz” skupił się na tematyce zrównoważonych strategii dla przyszłości.
Wspólne działanie na rzecz środowiska i klimatu było celem tegorocznej edycji TOGETAIR 2024, podczas której odbywały się trzy sceny tematyczne, dwa dni intensywnych rozmów oraz ponad 30 paneli dyskusyjnych. Wydarzenie stało się areną wymiany międzynarodowych idei, a także miejscem szkoleń, okrągłych stołów i gorących krzeseł, rzucając nowe światło na kluczowe kwestie dotyczące zrównoważonej przyszłości.
Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2024 to dwa dni pełne spotkań, ponad trzydzieści debat, dyskusji przy okrągłych stołach, inspirujących power speeche oraz udziału dziesiątek ekspertów z Polski i zagranicy. Wydarzenie odbędzie się w dniach 22-23 kwietnia w VARSO Place przy ul. Chmielnej 69/73 w Warszawie i stanowi największe wydarzenie ekologiczne w Europie Środkowo-Wschodniej.
TOGETAIR 2024 otrzymał prestiżowe patronaty od polskich i zagranicznych instytucji, w tym Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, Sejmu RP oraz Marszałka Senatu RP Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, a także honorowe patronaty ministerstw Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Przemysłu i Ministerstwa Zdrowia.
Pełną agendę wydarzenia wraz z panelistami znajdziesz na stronie: https://togetair.eu/agenda/.
Śledź TOGETAIR 2024 na platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn oraz YouTube.
United Brands jest głównym partnerem, a partnerzy premium to Saint-Gobain, McDonald’s i Robert Bosch. Partnerzy plus to VELUX Polska, Stena Recycling, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, Daimler Truck Polska, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Medicover, H&M, Ernst & Young Polska, Świętokrzyska Grupa Przemysłowa. Industria jest partnerem motoryzacyjnym, a Gridaly jest partnerem technologicznym. Nutri Catering & Events jest partnerem cateringowym. Inni partnerzy to LPP, Rekpol, ERGO Hestia, Lidl, Dalkia, ROCKWOOL, Knauf Insulation, MARS, Górażdże HeidelbergCement Group, PIOIRO, Rzecznik MŚP – Małych i Średnich Przedsiębiorców, PolKa – Polska Kaucja, TSC, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Locotranssped, Bank Ochrony Środowiska, Izba Branży Komunalnej, ALBA, PreZero, PKO Bank Polski, Luxrad, Ørsted, Envirly, VARSO PLACE. Merytorycznymi partnerami są Microsoft i PKP Intercity, a wsparcie oferują Bechtel, Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Polska Izba Biegłych Rewidentów, ARP TFI, Enea, Westinghouse, HANTON, 3M, Siemens Healthineers, Klaster Rozwoju Odnawialnych Źródeł Energii i Efektywności Energetycznej „ZKlaster”. Patronaty i partnerzy merytoryczni to Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej, Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności, ESG Impact Network, Polski Alarm Smogowy, Rzecznik MŚP – Małych i Średnich Przedsiębiorców, Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP), Hydrogen Poland, Młodzieżowa Rada Klimatyczna, Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie, Lasy Państwowe. Patronaty organizacji pracodawców to Pracodawcy RP, Business Centre Club. Patronaty honorowe ministerstw to Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Przemysłu, Ministerstwo Zdrowia. Patronaty parlamentarne to Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej Małgorzata Kidawa-Błońska. Patronaty europejskie to Parlament Europejski, Komisja Europejska, Europejski Bank Inwestycyjny. Partnerzy międzynarodowi to Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP), British Embassy Warsaw, UNEP/GRID-WARSZAWA, The World Bank Group IBD IDA. Patronat marszałków województw to Dolnośląskie, Mazowieckie, Lubuskie, Warmińsko-Mazurskie Wielkopolskie, Świętokrzyskie, Podkarpackie, Zachodniopomorskie, Opolskie, Śląskie, Kujawsko-Pomorskie, Łódzkie. Patronaty uczelni wyższych to Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Polska Akademia Nauk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Szkoła Główna Handlowa, Politechnika Warszawska. Głównymi partnerami medialnymi są Polsat News, Interia Biznes, Zielona Interia, a główne portale internetowe to WP naturalnie i Money.pl. Głównym partnerem radiowym jest Radio ZET, a partnerzy medialni to Rzeczpospolita, Polska Press, PL24, Strefa Biznesu, warszawa.naszemiasto.pl, Comparic, reach4.biz, Inżynier Budownictwa, piib.org.pl, Energetyka24.pl, kie.biz.pl, Audytorium17, Polskie Radio Rzeszów, Radio Poznań, Polskie Radio Lublin, PiK Polskie Radio, Teraz Środowisko, Wysokie Napięcie, SmogLab, ecieplo.pl, Ekologia.pl, ecoekonomia.pl, biznestuba.pl, Magazyn Business HUB, Siła Nauki, Świat OZE, FIX MAG, Wodne Sprawy, Polskie Radio Katowice, Raport Kolejowy, Biotechnologia, tworzywa.pl, przedsiebiorcy.eu, PKB24, Automatyka, telewizjabiznesowa.pl, Instytut Monitorowania Opinii, Portfel Polaka. Głównym partnerem reklamy kinowej jest Kinads Media, a organizatorem jest CreativeHarder Group.
Dystrybucja: pap-mediaroom.pl